Het menu voor 8 tm 14 maart

 

Om het buikvet te verminderen ligt het accent in het komende menu op Intermittent Fasting.

Klik hier om het menu in te zien en je kunt het ook uitprinten: Menu Buikvet Challenge 8 tm 14 maart

Hoe werk het Intermittent Fasting?

Je eet niet meer (drinken wel) na 20.00 uur tot en met de volgende dag 11.00 of 12.00 uur. Dit is een periodieke vasten periode, waarbij ook een groot gedeelte tijdens je slaap valt 😉

Door de vasten periode raakt de beschikbaarheid van koolhydraten na een aantal uren op, als eerste brandstof bron in je lichaam en zal het op zoek gaan naar een andere brandstof: de vetten!! Jaaa, ook de buikvetten!

Laat je lichaam wennen aan deze nieuwe (voeding) leefstijl en je zal merken dat ook al ben je gewend om te ontbijten, je de ochtend prima actief (ja, ook met de thuis trainingen) door kunt komen zonder ontbijt en je een mooie vetverbranding, als brandstof, meepakt.

Tussen 12.00 uur en 20.00 uur eet je bewust gezond. Kies voor voeding waar je lichaam “iets aan heeft”: de goede vetten (haring, makreel, sardientjes, avocado, noten, olijfolie), voldoende eiwitten (ei, kip, peulvruchten, vlees, kwark/yoghurt, champignons) en beperkt koolhydraten (volkoren pasta, zilvervlies rijst, volkoren brood, aardappelen). Vermijd de suikers.

Wil/kun je niet vasten (bijvoorbeeld bij medicijngebruik), dan kun je in de ochtend een licht ontbijt toevoegen.
Extra coaching mbt het Intermittent Fasting en het verminderen van het buikvet volgt volgende week.

Eet smakelijk en gezond en succes met het verminderen van het buikvet, ga ervoor!!

Jacqueline