Het (3e) Afslank Menu voor de Strakke Buik Challenge in Maart

 

 

Klik hier voor het derde afslank menu in maart: 3e Afslank Menu maart 2022

Je kunt het menu volgen om (ongeveer 4 kg) af te vallen of om op gezond gewicht te blijven. Pas het menu zelf aan als je iets echt 😉 niet lust en ook eventueel voor je gezin door er extra (gebakken) aardappelen, rijst of pasta of brood aan toe te voegen.

Beweeg je (heel) veel of heb je zwaar fysiek werk voeg dan ook extra koolhydraten toe aan het menu.

Mannen kunnen de hoeveelheden x 1,5 aanhouden.

Het menu is een leidraad. In het menu staat bewust niet de hoeveelheid van bijvoorbeeld kwark en ook niet of dit magere, halfvolle of volle kwark moet zijn. Bij het afvallen wordt niet de (echte) winst gehaald uit 50 gram meer of minder kwark; gezond en gevarieerd eten is belangrijk om je lichaam de goede voedingsstoffen te geven. Daarbij is het in “voedingsland” ook niet duidelijk wat nu beter is, mager, halfvol, vol etc. Blijf altijd zelf onderzoek doen, luister naar je eigen lichaam en blijf ook voldoende variëren.

De echte winst gaat gehaald worden uit de combinatie gezonde (verse) voeding en bewegen (thuis trainingen en veel wandelen en/of andere sporten), waarbij :

  • je suiker inname zoveel mogelijk vermeden moeten worden (en koolhydraten beperken).
  • iedere dag 1,5 – 2 liter water drinken belangrijk is.
  • je niet meer (of weinig) gaat eten na 20.00 uur
  • je naast de suikers ook vette en zoute snacks skipt.
  • je kiest voor voeding in plaats van vulling voor een fit en strakker & slanker lichaam.

Veel succes in deze lente week! Weg met de winter kg’s 😉

Jacqueline